Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

1) Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ (Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΕΤΗ)

«Ἀρετὰ πολύμοχθε γένει βροτείωι,

«Αρετή, που των θνητών το γένος με μόχθους πολλούς σε κατακτά,

θήραμα κάλλιστον βίωι,

της ζωής κάλλιστο θήραμα,

σᾶς πέρι, παρθένε, μορφᾶς 


για την δική σου όψη, παρθένε,

καὶ θανεῖν ζηλωτὸς ἐν Ἑλλάδιπότμος ακόμη και ο θάνατος είναι ζηλευτή στην Ελλάδα 


 μοίρακαὶ πόνους τλῆναι μαλεροὺς ἀκάμαντας·

κι η αντοχή σε κόπους φοβερούς και ακάματους τοῖον ἐπὶ φρένα βάλλεις

Τόσο πολύτιμος είναι ο καρπός που τρέφεις μέσα στον νου,

καρπὸν ἰσαθάνατον χρυσοῦ τε κρείσσω ισαθάνατος, από το χρυσό ανώτερος καὶ γονέων 


μαλακαυγήτοιό θ᾽ ὕπνου. κι από τους γονείς κι από τον ύπνο που μαλακώνει τα μάτια.

σεῦ δ᾽ ἕνεκεν ὁ δῖος Ἡρακλῆς Λήδας τε κοῦροι

Για χάρη σου του Δία, ο Ηρακλής, της Λήδας οι γιοί
πόλλ᾽ ἀνέτλασαν ἐν ἔργοις πολλά υπέφεραν στους άθλους τους,

σὰν ἀγρεύοντες δύναμιν.

τη δύναμη σου θηρεύοντας, σοῖς τε πόθοις Ἀχιλεὺς Αἴας τ᾽ Ἀίδαο δόμους ἦλθον·
από πόθο για σένα ο Αχιλλεύς και ο Αίας πήγαν στα δώματα του Άδη.

σᾶς δ᾽ ἕνεκεν φιλίου μορφᾶς Ἀταρνέος

Για την δική σου αγαπημένη μορφή, του Αταρνέως

ἔντροφος ἀελίου χήρωσεν αὐγάς.
το θρέμμα έχασε του ήλιου το φώς.


τοιγὰρ ἀοίδιμος ἔργοις

Για αυτό και του αξίζει ο ύμνος των έργων του ἀθάνατόν τέ μιν αὐξήσουσι Μοῦσαι,

κι αθάνατο θα τον κάνουν οι Μούσες,

Μναμοσύνας θύγατρες, Διὸς της Μνημοσύνης οι κόρες,

ξενίου σέβας αὔξουσαι φιλίας τε γέρας βεβαίου».
που ψέλνουν το σέβας του ξένιου Δία και το βραβείο της σταθερής 

φιλίας».

ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ.

Αγάπη , Συγχώρεση , Δικαιοσύνη , Προσαρμοστικότητα , Κατανόηση , Φιλαλληλία ,

Αλληλοβοήθεια , Τόλμη , Επιμονή , Σωφροσύνη , Φιλελευθερία , Δημοκρατική Σκέψη ,

Μέτρο στην Σκέψη και την Πράξη , Εγκράτεια , Φιλοπατρία ,

Ευγένεια , Ομόνοια , Φιλοτεχνία , Οργάνωση , Τακτικότητα , Ευθύτητα ,

Τιμιότητα , Υπομονή , Επιμέλεια , Ευγενής Αμιλλα , Φιλομάθεια , Καλοπροαίρεση , Καλοπιστία

Δημιουργική Επιφυλακτικότητα , Κριτική Σκέψη , Μετριοπάθεια , Ολιγάρκεια , Αυτάρκεια ,

Ειλικρίνεια , Σωφροσύνη , Ολιγολογία , Ομοθυμία , Ειρηνική Διάθεση , Διαλλακτικότητα κ.α.


ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΕΤΗ KAI OI ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ




Η ΑΡΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.

(Ησίοδος) «Στον δρόμο της Αρετής οι θεοί έβαλαν από την αρχή του, τον ιδρώτα. Δρόμος στενός και ανηφορικός και δύσβατος φέρει σ’αυτήν σαν ξεκινάς.

Όταν όμως αξιωθής και φθάσεις στο άκρο, εύκολος είναι έπειτα, αν κι έχη πάντα κόπους.»

(Σόλων ο Αθηναίος) «Αρετήν επαίνει.» Δελφ. Παρ.

(Θαλής ο Μιλήσιος) «Κακίας απέχου.» Δελφ. Παρ.

(Χείλων ο Λακεδαιμόνιος) «Η Αρετή φέρνει φήμη στους ζωντανούς, δόξα στους νεκρούς και αθανασία στους ουράνιους.»

(Αριστείδης) «Αρετή δε, κ αν θάνη τις, ουκ απόλλυνται.» Η Αρετή δεν χάνεται μετά τον θάνατο του ανθρώπου.

(Πίνδαρος) «Αρετά επαινούμενα δένδρον ως αέξεται.» Η Αρετή όταν επαινείται, αυξάνει σαν δένδρο.

(Αριστοτέλης) «Αρετή εστί δύναμις ευεργετική πολλών και μεγάλων και πάντων περί πάντα». Η Αρετή, είναι δύναμη δημιουργική πολλών και μεγάλων πράξεων, και
ωφελεί τους πάντες σε οτιδήποτε.


(Ζήνων ο Κιτιεύς) «Αρετή,πάντη τελείωσις .»
(Στωικοί) «Ομολογουμένως τη φύσει ζην όπερ εστί κατ αρετήν ζην άγει γαρ προς ταύτην η φύσις» Να ζης σε απόλυτη αρμονία προς τη φύση.αυτό ακριβώς είναι το να
ζης σύμφωνα με την αρετή. Διότι η φύσις οδηγεί προς αυτήν.


(Ευριπίδης) «Νόμισμα είναι κι η Αρετή. και θα ‘πρεπε να είχε συναλλαγματική αξία».

(Ευριπίδης) «Αρετή βαίνει δια μόχθων.» Η Αρετή προχωρεί με μόχθους.

(Ισοκράτης) «Αρετή, ουδέν κτήμα σεμνότερον ουδέ βεβαιότερον»

(Αντισθένης) «Αρετή διδακτή εστί»

(Ξενοφών) «Εγώ η Αρετή συνυπάρχω προς τους Θεούς και του ανθρώπους. χωρίς εμέ κανένα καλό έργο δεν γίνεται.
Τιμώμαι δε πάρα πολύ και από τους Θεούς και από τους ανθρώπους….ευμενής συμπαραστάτης, εγώ, των ικετών, εγώ είμαι η ακαταπόνητη εμπνευστής των ειρηνικών, φιλόπονων έργων
και κρίκος που δένει την φιλία.

Ο ύπνος για τους φίλους μου είναι γλυκός, παρά για εκείνους που αδρανούν…

Και χάρις σ’εμένα οι νέοι απολαμβάνουν τους επαίνους των πρεσβυτέρων,
και οι πρεσβύτεροι αγάλλονται με τις τιμές που τους αποτίουν οι νέοι».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου